A folyamatmenedzsment a vállalati működés javításának eszköze a folyamatok tudatos irányítása révén. Ezzel az irányítási rendszerrel az üzleti stratégiában történt változásokat azonnal le lehet képezni a működési folyamatokra; folyamatosan mérhetőek és elemezhetőek lesznek a folyamatok, így nyomon követhetővé válik a folyamatok átalakításával elérni kívánt célkitűzések teljesülése; valamint a folyamatok fejlesztését célzó akciók gyorsan meghatározhatóak és megvalósíthatóak lesznek.

A folyamatmenedzsment lépései:
- A vállalat folyamatainak
átvilágítása és elemzése (folyamat-hierarchia felvétele/elkészítése, a
folyamat elemzések elvégzése, a költség- és teljesítmény összefüggések). - A folyamat
célkitűzéseinek és teljesítménymutatóinak megfogalmazása, és a
mérhetőségek
kidolgozása. - A folyamatokhoz kapcsolódóan a
szervezet, a felelősségek és a hatáskörök egyértelművé
tétele. - A folyamatszabályozás/ösztönzés, azaz a folyamat-kontrolling (ellenőrzés) bevezetése.
A folyamatmenedzsmenttel kapcsolatos elvárások közé tartozik elsősorban a tartósság, mivel rövidtávú folyamatmodellezés, vagy folyamatoptimalizálás nem nevezhető folyamatmenedzsmentnek, valamint csak kis mértékben javíthatja a vállalat teljesítményét. Emellett fontos, hogy minden ágazatban alkalmazható legyen: az igazán eredményes folyamatmenedzsment-koncepció nem függhet az iparági keretektől. Lényeges továbbá az eredmények szempontjából kritikus folyamatok növelése, azaz az új folyamat-koncepciót a vállalat üzleti modelljének megfelelően kell kialakítani. Ezek alapján nagy hangsúlyt kell fektetni az innovációs, a működési és piaci folyamatokra. Kiemelt cél, hogy a folyamatmenedzsment a legkülönbözőbb vállalati helyzetekben is alkalmazható legyen. A projekt során a fent említett kritériumoknak pedig úgy kell megfelelni, hogy a változások fokozatosan legyenek bevezetve, mivel a folyamatmenedzsment-koncepcióhoz a szervezeti kultúrának is adaptálódnia kell.
Az Apolló Kft. folyamatmenedzselési projektjében mindezen elvárásoknak magabiztosan megfelel.