Kiválasztás

A legtöbb szervezet ma is a kiválasztás interjús formáját alkalmazza. Ez az eljárás önmagában meglehetősen alacsony megbízhatóságú, azaz nehezen jósolja be egy munkavállaló hosszú távon való beválását. Persze az állásinterjú fontossága nem vitatott, hiszen így szerezhetünk tényinformációkat, adatokat a személyről. De miért elégedne meg ennyivel, ha létezik ennél jóval magasabb hatásfokú kiválasztási módszer is?

Az Apolló Kft. több éves tapasztalattal, saját fejlesztésű módszertannal és feladatokkal sikeresen alkalmazza az AC, magyarul Értékelő Központ eljárást. Ennek lényege, hogy különböző feladatokon keresztül vizsgáljuk a jelöltek azon kompetenciáit, melyek nélkülözhetetlenek az adott pozíció betöltéséhez. A Megbízóval közösen kialakított szempontok szerint olyan feladatcsomagokat állítunk össze, melyeknek köszönhetően bejósolható egy munkavállaló teljesítménye, motivációja, elkötelezettsége. A módszer előnyös tulajdonságai közé tartozik továbbá, hogy egy kompetenciát több feladat is mér, valamint egy feladat több kompetenciáról is képet ad. Az különböző feladatok megoldását egy tapasztalt szakértőkből álló értékelő csapat végzi, akik mindegyike felsőfokú magatartástudományi ismeretekkel rendelkezik. A végeredmény: egy megbízható, objektív értékelés, mely egyrészt információkat szolgáltat a Megbízó felé, másrészt visszajelzést ad a munkavállalónak erősségeiről és hiányosságairól.

Mikor érdemes az AC kiválasztási eljárást választania?

  • Ha fontos, hogy olyan kiválasztási rendszert alkalmazzon, mely a Megbízó igényei és elvárásai alapján, egyedien és személyre szabottan készül el.
  • Ha ki akarja küszöbölni az esetleges torzításokat: mivel a feladatok teljes mértékben egyediek, a jelentkezőknek nincs lehetőségük előre begyakorolt formulákat alkalmazni, és magukat a valósnál jobb színben feltüntetni.
  • Ha teljes körű, mindenre kiterjedő kiválasztást szeretne alkalmazni.

Ha szeretné biztosítani, hogy a megfelelő ember kerüljön a megfelelő helyre, mindezt a szervezeten belüli fluktuáció minimalizálásával és a Megbízói-munkavállalói elégedettség maximalizálásával.