A fókuszcsoport a társadalomtudományos csoportinterjúk egyik legelterjedtebb formája, ideális esetben 6-12 fő részvételével, csoportonként körülbelül 90 percben. Az egyéni interjúkkal szemben a legnagyobb előnye a csoport szinergiája, azaz az a jelenség, amely során a csoport tagjai inspirálják, facilitálják egymás gondolkodását, és így a fókuszcsoport által feltárt információk mennyisége és minősége több, mint az egyes résztvevők egyéni véleményének összessége . A kérdőíves felméréssel szemben jóval nagyobb teret enged a szabad véleménykifejezésnek, a gondolatok megfogalmazásának és a személyes jelenlét miatt kialakuló elköteleződésnek a program sikerességével kapcsolatban.

A módszer olyan helyzetekben használható legjobban, ahol a cél egy adott jelenséggel vagy témával érintettek percepciójának megismerése. A gyakorlatban a marketing- és piackutatás területén a legelterjedtebb, de általánosságban elmondható, hogy különböző termékek vagy szolgáltatások felhasználói-vásárlói véleményének, attitűdjének megismerésére használják.
A fókuszcsoport szakmaiságáért a moderátor felel. Annak érdekében, hogy a fókuszcsoport elő- és utóélete is a megfelelő szakmai minőségben folyjék, a moderátor a szervezésben és a megismert adatok elemzésében is kulcsszerepet játszik.
A moderátor felel azért, hogy:
- ismertesse a fókuszcsoport „szabályait”, menetét;
- a csoportdinamika megfelelően működjön a tagok között;
- a résztvevők mindegyike azonos mértékben legyen megszólítva;
- a megválaszolandó kérdéseket megfogalmazza és feltegye;
- a meghatározott téma körül maradjon a beszélgetés íve;
- észrevegye a bővebb kifejtést igénylő gondolatokat, a vizsgált téma szempontjából addig rejtve maradt információkat;
- összegezze, visszatükrözze az elhangzottakat.
Az Apolló Kft. a fókuszcsoportos felmérések teljes körű szervezését és lefolytatását vállalja a résztvevők meghívásától kezdve a beszélgetések moderálásán át az eredmények tudományos elemzéséig és az összefoglaló dokumentumok elkészítéséig.
Amennyiben szeretné a vállalkozása által nyújtott ügyfélélményt még magasabb szintre emelni, partnereinek véleményét olyan formában megismerni, mely egy kérdőíves felmérésnél jóval nagyobb pontossággal szolgál, valamint a vásárlói elköteleződést is növeli, válassza a fókuszcsoport módszertant és moderációnkat!